Monday, September 15, 2014

What I'm Working On - Knitting / In Arbeit - Stricken

(Deutsch gibt's weiter unten...)

Hello friends,

my knitting journey continues so I thought I'd share a picture of my latest work-in-progress.



It's this (free!) cardigan pattern by DROPS in this green yarn (Big Fabel), also by DROPS. You can follow my knitting adventures on Ravelry if you're so inclined.

And, aren't I clever? I took the picture before I made the first big mistake in counting my pattern stitches. :-)

Happy knitting (and sewing)!

********************************

Hallo!

Im Urlaub habe ich fast zwei Strickjacken fertig bekommen, die zeige ich bei Gelegenheit.


Zum Herbst packt mich immer die Sehnsucht nach Folklore (Trachten sind hier nicht wirklich ein Thema). Deshalb habe ich mir dieses Strickjackenmuster von DROPS ausgesucht (das es glaube ich nur auf Englisch gibt? oder ich habe die Übersetzung nicht gefunden) und stricke mit DROPS Big Fabel in Grün.

Besonders clever: mein Foto machte ich kurz vor meinem ersten dicken Fehler im Muster ;-) !

Wenn Ihr mögt, könnt Ihr Euch auch meine Seite auf Ravelry anschauen.

Strickt (und näht) schön!

2 comments:

  1. Oooooh pretty bobbles and lace! I always miss Germany in fall. I want to get out my boots and sweaters and knit something cozy. It's still hot as the dickens here, though.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin